Ens plau comunicar-vos que el nostre consoci Vicenç Carbonell ha tret un nou llibre : Noms de lloc de Vilanova.
Us animem a comprar-lo per Sant Jordi
Vicenç Carbonell i Virella és pèrit industrial i vocacionalment es dedica a la toponímia i a l’estudi de la geografia del territori.
S’ha dedicat durant molts anys a l’estudi del territori del Garraf i el Penedès juntament amb el seu oncle, Joan Virella i Bloda, escriptor de l’obra Visions geogràfiques del Penedès, Vicenç Carbonell ha compartit la seva afició per l’excursionisme i l’estudi de la toponímia, recollint i catalogant 25.000 fitxes de noms de lloc, entre ells masies, castells, torres, fondals, torrents, sínies, molins, muntanyes i camins. Escriu articles relacionats amb la toponímia regularment a la premsa local i als Butlletins d’entitats com l’Associació Excursionista Talaia, la Societat d’Onomàstica de la qual és Soci d’Honor o l’ Institut d’Estudis Penedesencs (IEP). També és membre del Grup d’Estudis Toponímics de l’IEP.
Entre altres ha publicat :
La Marineria vilanovina en el segle XVIII. Caixa d’Estalvis del Penedès, 1974. Accèssit penedesenc del II Concurs Sant Ramon de Penyafort, 1974.
Origen i història del llinatge de Vilafranca. Vilafranca del Penedès: Museu de Vilafranca : l’autor, DL 1979. Premi vilafranquí del VII Concurs Sant Ramon de Penyafort, 1979.
El Món agrari vilanoví fins al segle XVIII. Vilanova i la Geltrú: Institut d’Estudis Penedesencs, 1988.
Apunts de la història d’Olivella. Olivella Institut d’Estudis Penedesencs, DL 1990.
Noms de lloc de Vilanova i la Geltrú. Vilafranca del Penedès: Institut d’Estudis Penedesencs, DL 2001.
Noms de lloc d’Olivella. Vilafranca del Penedès: Institut d’Estudis Penedesencs, DL 2004.
I ha publicat també diversos dels volums sobre “El Carrers de Vilanova”.

