PROPERA CONFERÈNCIA EL DIA 3 DE MAIG

El proper divendres  seguirem ja amb les conferències ordinàries després de la festa literària. Aquest divendres doncs  tractarem un tema de molta actualitat i sobretot d’una perspectiva de futur important.   En Rafael Florenciano ens parlarà  de “ VNG Energia: la transició energètica a Vilanova i la Geltrú”. La xerrada a les 7 de la tarda a la sala d’actes de la UPC.

Entenem la  transició energètica com  un procés global i compartit  de canvi progressiu per substituir l’energia d’origen fòssil per energia renovable i local, però també de canvi en les maneres de produir, distribuir, gestionar i consumir l’energia.

Els costos de l’energia fòssil ja ha començat a passar factura amb el canvi climàtic i també en la salut de molts indrets. Aquesta alerta climàtic ha fet reflexionar i fer clara una aposta per la transició energètica i invertir  clarament per  l’energia que prové de fonts d’energia renovables.

Els objectius són molts clars: Reduir les emissions de CO₂. Minimitzar l’impacte ambiental. Realitzar una transició justa per a tots .Canviar els hàbits de consum d’energia. Millorar l’eficiència energètica en tots els àmbits.

L’energia renovable es troba majoritàriament a la natura i l’ús no significa cap , o molt poca, contaminació, així  l’energia  eòlica, la fotovoltaica, l’hidrològica o la mateixa energia provinent del mar són energies que cal aprofitar i fer-ne cada cop més ús a fi i efecte de reduir les energies fòssil cada cop més contaminants.

 

La majoria dels governs han iniciat treballs i iniciatives per anar deixant l’ús de les energies contaminats i canviar-les per renovables, no és una feina fàcil però cal perseverar  i anar aconseguint fites encara que siguin modestes si aquestes es consoliden.

Però també hi ha iniciatives locals que tenen prou interès i que al llarg d’aquest darrers anys han crescut en nombrosos municipis del país. També a Vilanova ha arribat aquesta iniciativa a través de VNG Energia amb uns objectius molt clars :

Promocionar i constituir, si escau, una comunitat energètica a la ciutat de Vilanova i la Geltrú que pot esdevenir una eina local per a impulsar la transició energètica en forma de cooperativa de consumidors i usuaris que tindrà com a objectiu la generació d’electricitat distribuïda i renovable en un territori concret. En el nostre cas, Vilanova i la Geltrú.

Impulsar el desenvolupament econòmic de Vilanova i la Geltrú, el seu entorn comarcal i regional, en la mesura que la comunitat energètica augmentarà la competitivitat de les empreses gràcies a la reducció de les seves despeses energètiques, al mateix temps que també buscarà crear nous llocs de treball, directes i indirectes, vinculats als serveis de la cooperativa.

 

La voluntat de fer conèixer i constituir una comunitat energètica  és la voluntat de VNG Energia.

En podem conèixer els detalls, el funcionament, l’estat de la qüestió i com participar-hi, amb la conferència “ VNG Energia : la transició energètica a Vilanova i la Geltrú” amb Rafael Florenciano. A les 7 de la tarda a sala d’actes de la UPC.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

11 − 8 =