Close

18 novembre, 2017

CONFERÈNCIA ORIOL BROGGI RULL


I tot va començar amb el “Gat amb botes”

Hi ha la llegenda molt estesa en el cinema i el teatre català que explica que la majoria d’actors, directors i gent de teatre, conegut també com el món de la faràndula  va començar la seva trajectòria fent Els Pastorets, però sembla que l’Oriol Broggi trenca aquesta llegenda ja que va confessar que el fet de fer de Rei en l’obra del “Gat amb botes” va ser el detonant de la seva vocació, passió i professió. Si bé abans de dedicar-s’hi del tot va fer diverses coses i va estudiar Història amb uns resultats més aviat decebedors fins que va inclinar-se per fer un Cicle Professional de So i imatge i d’aquí va passar l’ Institut del Teatre en el moment del canvi que el definia com d’una Escola d’Art a l’estil de la televisa Fama on tot era creativitat i intercanvi de sensacions a ser una Facultat Universitària amb els seus crèdits i amb el seu rigor acadèmic.
Va recalcar que també l’ambient familiar proclius a l’activitat cultural i el beneplàcit en el moment de prendre la decisió de dedicar-se al teatre el va ajudar a poder fer-ho amb una certa tranquil·litat.

Va estudiar interpretació però aviat es va sentir atret per la direcció sense però oblidar altres aspectes del teatre com a l’escenografia, la luminotècnia o la producció.
Broggi va explicar que va debutar amb un Molière dirigit per Sergi Belbel i confessà que no s’hi va trobar gairebé estant a l’escenari recitant els versos del dramaturg francès, paral·lelament al seu debut com actor –no massa lloat per la premsa, segons va confessar- feia classes i dirigia un grup de teatre a l’escola del CIC , que precisament era la seva escola i és on va debutar fent “El Gat amb Botes”. Aquesta doble feina, actor i a les tardes professor d’un grup de teatre escolar el portava poder experimentar allò que aprenia com alume a l’ Institut del teatre amb el grup que dirigia.

Mentre el sector del teatre debatia el concepte de teatre púbic amb els projectes del Lliure i del Nacional i les companyies, les grans companyies començaven a entrar en crisi, Broggi fruit del treball però també d‘analitzar la situació del panorama teatral crea el projecte de La Perla 29 junt amb Carlota Subirós i muntaren una obra de Ionesco. El projecte  vol ser viable des del punt de vista econòmic per poder generar produccions teatrals. L’estructura es fonamenta amb un grup de gestió i de treballar les escenografies i amb un elenc d’actors que sense tenir, diguem-ne un contracte fix, van treballant, entrant i sortint en funció de les obres que s’hi facin.
Oriol Broggi es va declarar influenciat en els seus treballs teatrals per gran directors com Fabià Puigserver, Lluís Pasqual, Albert Boadella ( poc) Peter Brook, professors com J.A Codina ,creadors cinematogràfics com Kurosawa o John Ford, pintors com Rodin i els impressionistes, escultors com Giacometti i músics com Dylan o Brassens.
A partir d’empeltar-se de les experiències dels seus referents i un treball sistemàtic, rigorós i constant comencen les grans produccions que ha fet, començant per l’obra “Els Fusells de la senyora Carrà” de Bertolt Brecht i a partir d’aquí tot un seguit d’obres de diversos autors Molière, Chejov. Pirandello Shakespeare…. fins arribar a l’obra de Wajdi Mouawad, Incendis que va suposar un enorme èxit de la companyia i de producció.

Broggi va explicar algunes de les interioritzacions que ell mateix ha fet a partir de la frase de “El teatre és la vida” i va analitzar els diversos elements que concorren en el teatre, des de la figura de la persona fins a la interacció amb el text i el mateix públic i també en una nova concepció de l’espai escènic molt més proper al públic.
Un lliçó molt humana de la visió del teatre que té un director que ja s’ha guanyat l’admiració i el respecte del públic i en el que també és important la del sector.
Per la conferència vam comptar amb l’inestimable col·laboració del Francesc Vila que amb les seves preguntes i interpel·lacions a Broggi va generar un col·loqui més que interessant sobre el treball al teatre i l’obra del director.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies