Close

22 febrer, 2020

PROPERA CONFERÈNCIA DIA 28 DE FEBRER 2020

Consum i reclamacions

 Després del parèntesi carnavalesc reprenem les xerrades i ho farem amb la conferència “Guia bàsica per reclamar en temes de consum” ( OCUC)” a càrrec de Júlia Terès, l’acte serà com sempre a la 7 de la tarda a la Sala d’Actes de la UPC.

Quantes vegades hem hagut de fer alguna reclamació sense que hàgim tingut èxit?

Sabem com fer els reclamacions perquè aquestes acabin amb una resolució positiva.

Ens hem llegit sempre bé allò de la “lletra petita”?

Tenim la capacitat d’entendre les factures d’alguns serveis com el llum, l‘aigua, el gas amb càrrecs de diversos conspectes que no tenen res a veure amb el consum?

Com podem aturar els abusos que des d’algunes empreses, bàsicament de serveis, apliquen indiscriminadament..

És evident que han aparegut noves fórmules de venda des de les compres a “Internet” i per altra banda aquelles compres que podem fer asseguts a casa, però també és cert que l’augment de vendes porta paral·lelament moltes més insatisfaccions i per tant possibles reclamacions.

I no sempre és fàcil fer les reclamacions.

I no sempre aconseguim que ens atenguin amb una certa receptivitat.

Cal estar assabentats de quins són els nostres drets com consumidors i quines són les nostres possibilitats de tenir èxit en les justes reclamacions que formulem.

Les administracions han fixat el marc  de les relacions comercials i contractuals i també han posat damunt del paper els drets que assisteixen els consumidors i les possibilitats de reclamacions si hi ha la convicció o la sospita d’un abús.

També s’han estructurat des de la societat civil algunes organitzacions de consumidors com  L’OCUC que treballen des de fa molts anys en defensa dels consumidors:

L’Organizació de Consumidors i Usuaris de Catalunya es va fundar l’any 1979 i el Departament de Medi Ambient de L’OCUC es va crear en el 1992; té com a objectius principals:

. Informar i sensibilitzar als usuaris i consumidors sobre temes que els impliquen directament en els aspectes mediambientals relacionats amb els actes de consum.


. Defensar les noves pràctiques de consum, de sostenibilitat ambiental i de consum solidari.

. Educar ambientalment als usuaris i consumidors per a fomentar un consum més sostenible i respectuós amb el medi ambient.


. Divulgar l’educació ambiental a partir de la realització de projectes, xerrades, conferències, tallers i elaboració de tríptics i guies

Adreça:
L’OCUC es va fundar en 1979 amb l’objectiu d’informar, assessorar i protegir als consumidors i als usuaris. A part de la informació, l’assessorament i la protecció, també un objectiu important de l’organització és motivar i emfatitzar el paper dels consumidors en el mercat actual per a ser un element decisiu a través de les seves opinions, control, denúncies i reclamacions. En el 1992, es va fundar el Departament de Medi ambient de L’OCUC, amb l’objectiu d’incidir sobre els hàbits de consum habituals i sensibilitzar als consumidors per a adoptar hàbits més sostenibles i més respectuosos amb el medi ambient.

 

Amb al conferència “Guia bàsica per reclamar en temes de consum” ( OCUC)” intentem fer una aportació al coneixement d’aquells drets que ens assisteixen davant possibles excessos de les empreses i també com es pot recórrer aquells aspectes que no ens han satisfet prou o creiem que són abusius front al servei que ens han donat.

La reclamació com un element conegut i ens ha de  servir per poder fer el nostre consum amb tranquil·litat.

La conferència anirà   a càrrec de l’advocada vilanovina Júlia Terès que treballa en assessorament sobre les reclamacions i el consum a L’OCUC

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies