Close

4 maig, 2019

CONFERÈNCIA XAVIER GARÍ DE BARBERÀ

El conflicte és sempre una oportunitat.

Divendres passat vam escoltar la conferencia de  Xavier Garí que  tractà sobre  La teoria dels conflictes i la mediació i resolució de conflictes.

La seva exposició va ser una autèntica lliçó de com afrontar els conflictes que es produeixen permanentment i com  encarar i assumir el repte de sortir enfortits de cada situació en que ens podem trobar.

Xavier Garí va començar plantejant alguns elements previs al conflicte.

Els conflictes no són ni bons ni són dolents, el conflictes són, existeixen.

El conflicte és consubstancial a les relacions humanes.

El conflicte és ineludible i avança perquè és dinàmic

Els conflictes són agents de canvis i transformacions.

Davant d‘aquests pressupòsits inicials la gestió del conflicte és fonamental per la nostra societat, aquest es pot fer a través del foment de la cultura de la pau i el diàleg o bé  a través de la violència o la força que porten el mal. El conferenciant va fer un elogi de la cultura de la no violència, que és una força contrària a la violència i que combat a aquesta sense violència.

No amagà la presència i influència de poders fàctics prou importants com perquè moltes vegades la resolució de conflictes vagi sempre acompanyada de la violència com a mètodes de resolució, però en el fons per la violència no es resol el conflicte sinó que l’enquista i ressorgirà en el futur.

El conflicte es defineix “com la disputa o divergències que hi ha quan es dona una contraposició d’idees, desitjos o necessitats entre dues o més parts

Definit el concepte Garí va fer un recordatori important que és la paraula. Conflicte en xines vol dir “oportunitat” i aquesta és al clau de cara a la solució d’aquestes controvèrsies que es produeixen entre els humans.

Davant del conflicte hem de tenir la capacitat d’aprendre del mateix  conflicte i per al conflicte. Per treballar-ho cal que busquem les perspectives  positives del mateix conflicte  i això ens pot portar enriquiment en les nostres idees i creixement en els coneixements sobre la causa del conflicte. Cal també saber analitzar el conflicte, les raons i les causes i trobar solucions que generin potencialitats en la solució que s’albiri.

El darrer pas seria el de trobar solucions en que cal descartar la violència i trobar alguna sortida en que totes els parts hi guanyin.

Però pel ponent, el senyor. Xavier Garí, cal tenir unes actituds  respecte a com abordar el conflicte.

Tenir clar que hi ha formes diverses d’actuar

-Conèixer les actituds pròpies i també tenir en compte les dels altres.

-Respectar-se i escoltar-se que és fonamental per generar empatia entre  les parts.

-Diàleg com a forma clara d’actuar i dialogar sense cap mena de condicionament.

De tota manera Garí també va ser molt clar respecte a com intervenir en un conflicte i hi ha una premissa bàsica que és treballar abans de que el conflicte esclati perquè un cop ha esclatat serà molt més difícil trobar maneres d’afrontar-lo.

Assenyalà també cincs maneres de resolució del conflicte.

Competició, en que un guanya i l’altre perd.

Acomodació un guanya i l’altre perd i qui perd assumeix la derrota i el conflicte es tanca en fals

Cooperació, tothom hi guanya

Negociació, quan s’arriba a un compromís entre les parts.

 

Xavier Garí va fer també tot un repàs de la tasca de mediació com un element clau en la resolució del conflicte i reclama sempre creativitat en trobar solucions, positivitat  en posar de relleu els punts d’acord i alternativitat per trobar diverses sortides a la solució del conflicte.

 

El conferenciant va fer per acabar un excel·lent al·legat a la no violència i  a la reconciliació com a manera de poder-nos realitzar com humans.

 

 

 

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies